top of page

HİZMETLERİMİZ

HİZMETLERİMİZ

01-Finansal Planlama ve Modelleme

01

FİNANSAL PLANLAMA ve MODELLEME ÇÖZÜMLERİ

Kurulduğu günden bu yana işletmemiz, "Değer Arttırma" mottosunu odağına almış olup, danışan şirketlerimizin Süreç Değeri (%Not) ve Piyasa Değerini arttırmak ilk amaç ve vaadimizdir. Bu minvalde Finansal Planlama, bir kuruluşun en hayati operasyonlarından biridir. Özellikle bütçe planlaması tabanında hazırlanan Nakit/Fon Akış Planı, şirket yönetiminin sürekli gözeteceği ve tüm operasyonlarını bu plana uygun düzenlemesi gereken çok önemli bir araçtır.

Finansal Modelleme ise bir işletmenin mali performansını simüle etmek için matematiksel modellerin oluşturulmasını ifade eder. Finansal Borç/Kredi Yapılandırma ve Proje Finansmanı sağlanması (Turnaround Management) çalışmalarını kapsar.

Finansal Planlama ile organizasyonlar hedeflerine ulaşmak üzere kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilirken; Finansal Modelleme ise gelecekteki performansı öngörmeye yardımcı olur ve bu yapılan mali performans simülasyonu işletmeleri gelecekteki türlü durum senaryolarına hazırlar; B ve C planlarını cepte tutar.

​​

​​

​​

 

 

 

Bitcoin Gözlüklü Heykel

1.1. Senaryolama ile Finansal Simülasyon

  1. Senaryo Olasılıklarının ve Senaryo Parametrelerinin Belirlenmesi

  2. Oto Finanse Edilebilir Büyüme Analizi (SFGR)

  3. Senaryolara Göre Finansal Yapı Analizi

  4. Ürün &Hizmet Maliyet Yönetim ve Fiyatlama Sistemi

  5. Finansal Durum Simülasyonları

  6. Karlılık Analizi

  7. Nakit Akış Analizi

  8. İşletme Sermayesi Analizi

  9. Borçluluk İhtiyaç Analizi

Muhasebeci

1.2. Bütçe Planlama & Denetim ve Raporlaması

  1. Gelir Bütçesi Modelleme

  2. Gider Bütçesi Modelleme

  3. Yatırım Bütçesi ve Yatırım Fizibiliteleri

  4. Bütçe Takip, Kontrol  ve Raporlama Sistemleri

Coins yığınları

1.3. Maliyet Yönetim ve Fiyatlama Sistemi Kurulumu (Ürün / Hizmet)

  1. Ürün ve Hizmet Kategorizasyonu

  2. İş Modeli İnovasyonu ve Müşteri Değer Önerisi Tasarımı

  3. Mevcut Durum Ürün Maliyet ve Fiyatlama Analizinin Yapılması

  4. Maliyet (Endirekt & Direkt) ve Giderlerin (Sabit & Değişken) Analizi, Sınıflandırılması

  5. ​Maliyet ve Kar Merkezlerinin Oluşturulması, Maliyet Dağıtım Anahtarlarının Belirlenmesi

  6. Muhasebe Sisteminin Etüt Edilmesi Gerekirse Düzenlenmesi

  7. Ürün ve Hizmet bazlı Maliyetlerin Hesaplanması

  8. Sermaye Maliyetinin ve Vade Farkı & Finansman Maliyetinin Hesaplanması

  9. Ürün ve Hizmet bazlı Fiyatlandırma Sisteminin Kurulması

  10. Ürün ve Hizmet Optimizasyonu

  11. Ürün ve Hizmet Konumlandırması

  12. Gelir ve Kar Modelleri Tasarımı

  13. Fiyatlama Hataları Denetimi

  14. İş Modeli İnovasyonu

02-Şirket&İş Değerleme ve Birleşme

"ŞİRKET / İŞ DEĞERLEME" ve BİRLEŞME ORTAKLIK (M&A) / HALKA ARZ SÜREÇLERİNE HAZIRLIK DANIŞMANLIĞI

02

İşletmenizin temel mali dökümlerinden yola çıkarak, dijital araçlarımız aracılığıyla hızlı, güvenilir ve kapsamlı bir şekilde Şirket Piyasa değerinizi hesaplıyor ve Finansal Durum Analizi ile birlikte sunuyoruz. Finansal durum analizi ise aşağıdaki başlıklarda detaylı ve zengin yorumlarla sunulur.

  1. Likidite : Net İşletme Sermayesi pozisyonunuz

  2. Borçluluk : Net Finansal Borç pozisyonunuz

  3. Karlılık : Karlılıklarınız (Faaliyet Karı, Cep Karı, Net Kar ve sürekliliği)

  4. Şirket Değeri : EBITDA ve Şirket Piyasa Değeri pozisyonunuz

  5. Büyüme : Bilanço ve Faaliyetlerin büyümesi

  6. Verimlilik : Sermaye Verimliliği

Soyut Grafikler

2.1. Şirket & İş Değerleme

  1. Mevcut Durum Kapsamlı Finansal Değerlendirme Rapor

  2. Mevcut Durum Şirket & İş Değer Ölçümü

  3. Şirket & İş Projeksiyonu Modelleme (3/5 yıllık)

  4. İş Projeksiyonuna göre Şirket Piyasa Değerinin Tespiti

  5. Şirket Duran Varlık Değeri Ölçümü

  6. Şirket Defter Değeri Ölçümü

  7. Şirket Değerlendirme Raporu

Profesyonel El sıkışma

2.2. Birleşme & Ortaklık & Şirket Hisse Devri  (M&A)  /  Halka Arz Hazırlık

  1. Birleşme ve Ortaklık & Devir / Halka Arz Öncesi Ön Hazırlık Süreçleri

  2. Büyüme Analizi; Ne Oranda Büyümeniz gerekiyor? (SFGR-Finanse Edilebilir Büyüme Oranı, Cari Büyüme Oranı)

  3. Kapsamlı Finansal Analiz Raporu (Likidite, Borçluluk, Karlılık, Verimlilik)

  4. Süreç Değerlendirme Raporu

  5. Ürün ve Hizmet Bazlı Karlılık Analizi

  6. Pazar ve Rekabet Analizi

  7. Karlılık Arttırma Programı Uygulanması

  8. Stratejik Aksiyon Planının Oluşturulması

  9. Finansal Modellemenin Oluşturulması (3/5 yıllık)

  10. Şirket Değerleme Raporu

  11. İş Planının Hazırlanması (3/5 yıllık)

  12. Kısa ve Uzun Ortaklık Aday Listelerinin Hazırlanması ve Piyasaya Çıkış

  13. Tekliflerin Toparlanması ve Mukayeseli Değerlendirilmesi

  14. Kapsamlı Denetim (“Due Diligence”) Süreçlerine Nezaret Edilmesi

  15. Birleşme & Ortaklık & Devir (M&A) Müzakerelerine Katılım

  16. Sözleşme İmzalanması & Devir & Kapanış Süreçlerine Nezaret Edilmesi

Intertwined

Mevcut Durum Analizi Nedir?

İşletme Değer Puanı nasıl hesaplanır, Analiz kapsamı hakkında detaylı bilgi sahibi olmak için tıklayın.

03-Performans Ölçme ve Denetim

03

PERFORMANS ÖLÇME ve DENETİM SİSTEMLERİ DANIŞMANLIĞI

İç denetim; işletmenin kültürü, sistemleri, süreçleri konusunda bilgi sahibi profesyoneller tarafından yürütülen, kurumun hedeflerine ulaşması açısından oluşabilecek riskleri azaltmaya yönelik kurulan iç kontrol sisteminin yeterliliğini ve etkinliğini değerlendiren bir faaliyettir. Bu noktada en önemli adımlardan biri İç Kontrol Noktaları'nın doğru tespitidir ve mutlaka belirli aralıklarla işlerliği ve yeterliliği gözden geçirilmeli ve kuvvetlendirilmelidir. Bunun için de elbette ilk önce Operasyonların doğru şekilde analiz edilmesi gerekir, bu da ancak tecrübeli gözler sayesinde ve analitik yaklaşımlarla mümkün olabilir. Kuralların, dökümanların gözden geçirilmesi, pratik hayatı yönetecek güçte ve işlevsel olması çok önemlidir.

USDAD ekibi olarak bu konuda ihtiyaca göre, aynı içinizden bir ekipmişçesine düzenli, rutin incelemelerle Yönetim Kurulu'na İç Denetim Raporu iletiriz. Bu rapor içeriğinde; suistimal risklerinden korunmak, süreçlerde etkinlik ve verimlilik yakalamak, şirket kültürü yaratmak, şirket hedeflerini ulaşılabilir kılmak adına süreçleri inceler ve gelişim önerileriyle birlikte sunarız.

Check-up hizmetimiz kapsamında ise işletmenizin mevcut durumunu görebileceğiniz kapsamlı bir Operasyonel ve Finansal Check-up raporu hazırlanır. Bu raporda işletme İdari, Teknik, Ticari ve Mali açılardan titizlikle incelenir. Buna istinaden yapılması gerekenler 'Operasyonel ve Finansal Yapılandırma Aksiyon Planı' ile detaylıca sunulur. Bu planın hayata geçirilmesiyle Şirket Değeri de bu doğrultuda artacaktır. Bu ölçümleme raporunun yılda bir hazırlanması, gözden geçirmelerin ve ilk raporla mukayesenin yapılması önerilir.

​​​​​​​

Finansal Borç Yapılandırma başlığımızda uçtan uca yapının analizi, finansal stratejilerin gözden geçirilmesi ve modellenmesi, işletmeye uygun finansman alternatiflerinin değerlendirilmesi ve doğru kaynakların belirlenmesi, kaynak temini için refakat edilmesi ve ilişkilerin yönetimi, mevcut kredilerin yapılandırılma gerekliliği, prefinansman ve kredi değerlendirme sürecinin yönetilmesi ile piyasa ve kredi risklerinin ve operasyonel risklerin yönetimi konularında destek veririz. İhracat finansmanı, proje finansmanı ve sipariş finansmanı ile alacak sigortası araçlarını en uygun şekilde kullanımını sağlayacak hibrit çözümler geliştirebiliriz ve gerektiği takdirde küresel ölçekte işletmeye özel alternatif çözümler sunabilmekte ve mevcut işletme sermayeniz ile kredi limitlerinizi kullanmaksızın daha güvenilir bir bilançoya sağlayacak usulleri sizin için belirler ve sürece refakat ederiz.

Ayrıca Teşvikler, Vergi yapılandırmaları, Proje Prefinansman kaynakları, Yatırım fizibilitesi ve İşletme Sermayesi detaylı incelemesi ile Nakit Akış Yönetimi ana başlıklarında destek veririz.

Performans Yönetimi ve Raporlama Sistemlerinin kurulması hizmetimiz ile ilgili de Şirket tepe hedeflerinden yola çıkarak organizasyonun alt birimlerine ve temelde işletme yönetici ve astlarına kadar varan hedefler (KPI) nasıl belirlenir, nasıl ölçülebilir ve izlenebilir hale getirilir, ekibinizle birlikte bunun üzerinde çalışıyoruz. Ve bu hedefleri belirlemek kadar önem arz eden bir diğer konu ise bunların sayısallaştırılarak, dijital platformlar üzerinden takip edileceği konusudur. Veri analitiğinizi detaylıca inceleyerek doğru veri akışının sağlanması yönünde yapınıza en uygun İş Zekası çözümlerini öneriyor ve devreye alınması sürecine nezaret ediyoruz. Mühendislik alt yapımız ve dijital dönüşüm tecrübelerimizle, şirketinizin en önemli kaynağı olan VERİ"nizi modernize ederek, VERİ'den BİLGİ'ye ve ardından sağlıklı KARARLAR'a dönüştürün.

​​

hız göstergesi

3.1. İç Denetim ve Bütçe Denetim Sistem Kurulumu

  1. Süreç Denetimi ve Süreç Denetim Sistemi kurulması

  2. Mali Süreç Denetimi

  3. Usulsüzlük Denetimi

  4. Bütçe Denetimi ve Denetim Raporlama

Finansal Belgelerle Çalışma

3.2. Finansal ve Mali Analiz (Check-Up) & Finansal Borç Yapılandırma

  1. Büyüme Analizi

  2. Karlılık Analizi

  3. Borçluluk Analizi

  4. Likidite, Sermaye Analizi

  5. Şirket Değeri Analizi

  6. Bilanço Analizi

  7. Gider Sınıflaması ve Gider Analizi

  8. Başabaş Analizi

  9. Nakit Yaratma Gücü Analizi

  10. Finansal Borç Yapılandırma

Genç Muhasebeci

3.3. Şirket Süreçlerinin Check-Up ve Denetim Hizmetleri 

  1. Şirket Değerlendirme Raporu

  2. Şirket Süreçlerinin Risk ve Performans Değerlendirme Setleri

  3. Finansal Değerlendirme Raporu (Finansal Check-Up)

  4. Ticari Değerlendirme Raporu (Ticari Check-Up)

  5. Üretim, Satınalma, Lojistik ve Ürün Geliştirme vb. diğer Teknik Süreçlerin Değerlendirme Raporu

  6. İdari Süreçlerim Değerlendirme Raporu

  7. Bilgi İşlem ve Dijital Dönüşüm Süreçlerinin Değerlendirme Raporu

  8. Değerlendirme Sonucu Aksiyon Planı Öneri Paketi

Finansal rapor

3.4. Performans Yönetim ve  Raporlama Sistemleri 

  1. Şirket Süreçlerinin Dokümante Edilmesi, İş Akışlarının Çizilmesi

  2. Şirket Çalışanlarının Görev Tanımlarının Gözden Geçirilmesi

  3. Şirketin Üst Yönetim Hedeflerinin Netleştirilmesi

  4. Şirketin Performans Ölçme ve Raporlama Sistemlerinin "SMART-S" olarak Kurulması

  5. Şirketin Ölçme Metriklerinin ve Performans Göstergelerinin Netleştirilmesi

  6. Süreçlere ve Süreç Çalışanlarına Hedef Göstergelerin Atanması

  7. Performans Ölçme ve Değerlendirme Sisteminin Kurulması

04-Kurumsal Sürdürülebilirlik

KURUMSAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İÇİN SİSTEM KURULUMU

04

İşletmenizin temel mali dökümlerinden yola çıkarak, dijital araçlarımız aracılığıyla hızlı, güvenilir ve kapsamlı bir şekilde Şirket Piyasa değerinizi hesaplıyor ve Finansal Durum Analizi ile birlikte sunuyoruz.

  1. Likidite : Net İşletme Sermayesi pozisyonunuz

  2. Borçluluk : Net Finansal Borç pozisyonunuz

  3. Karlılık : Karlılıklarınız (Faaliyet Karı, Cep Karı, Net Kar ve sürekliliği)

  4. Şirket Değeri : EBITDA ve Şirket Piyasa Değeri pozisyonunuz

  5. Büyüme : Bilanço ve Faaliyetlerin büyümesi

  6. Verimlilik : Sermaye Verimliliği

Ofis çalışanı

4.1. İkinci Kuşağa Geçiş Desteği

  1. Uygulamalı Yönetici Koçluğu

  2. Yöneticilik ve Liderlik Becerilerini Geliştirme Desteği

  3. Strateji Okur Yazarlık Becerilerini Geliştirme Desteği

  4. Finansal Okur Yazarlık Becerilerini Geliştirme Desteği

  5. Stratejik Pazarlama

  6. İkinci Kuşak Yetkinlik Analizi ve Eğitim ve Gelişim Planının Oluşturulması

4.2. Aile Anayasası

  1. Yönetim Kurulu ve Aile Üyelerine Eğitim

  2. Aile Konseyi Oluşturma

  3. Aile Üyeleri ile Görüşme

  4. Aile Anayasasının Hazırlanması

  5. Aile Anayasasının Uygulanma adımlarına Nezaret

Çalışma var

4.3. Stratejik Planlama

  1. Şirket Hissedarlarının Vizyon ve Hedeflerinin Netleştirilmesi

  2. Hızlı Şirket Check-Up Çalışması

  3. Şirket Paydaşları ile Görüşülmesi

  4. Şirkete ait İç Analiz

  5. Şirkete ait Dış Analiz (PEST & 5F's)

  6. SWOT Analizi & İş Modeli Analizi

  7. Strateji Haritasının ve Strateji Planının Hazırlanması

  8. Reorganizasyon

  9. Şirket Gösterge Panelinin Oluşturulması (Dashboard)

  10. Proforma Finansalların Hazırlanması (3/5 yıllık)

  11. İş Planının Hazırlanması (3/5 Yıllık)

İş toplantısı

4.4. Yönetim Kurulu Moderasyonu ve Raporlaması & Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeliği

  1. Yönetim Kurulu ve Yönetim Kurulu Çalışma Dokümanının Oluşturulması

  2. Yönetim Kurulu Gündem ve Çalışma Planın Takviminin Oluşturulması

  3. Yönetim Kurulu Çalışma Komitelerinin Kurulması (Denetim, Yönetişim, Sürdürülebilirlik vb.)

  4. Yönetim Kurulu Rapor Setlerinin Belirlenmesi

  5. Performans Raporlarının Hazırlanması

  6. İç Denetim Raporlarının Oluşturulmas

  7. Raporların Analizi ve Aksiyon Önerileri

  8. Kararların İşlenmesi ve Takibi

  9. Yönetim Kurulu Faaliyet Raporlarının Yazılması

Ofis binası

4.5. Sürdürülebilirlik Seviyesinin Ölçülmesi & Raporlanması

  1. Çevresel Sürdürülebilirlik Değerlendirme Raporu

  2. Sosyal Sürdürülebilirlik Değerlendirme Raporu

  3. Ekonomik Sürdürülebilirlik Değerlendirme Raporu

  4. Belgelendirme Destek Hizmetleri

Intertwined

Stratejik Planlama Nedir?

Detaylı bilgi almak için tıklayın..

Kitapların Üzerinde Hakim Tokmağı
05-Eğitim ve Gelişim

05

Eğitim ve Gelişim Hizmetleri (US'LU AKADEMİ)

Düzenli ve en sık verdiğimiz eğitimlerimizin listesi aşağıdaki gibidir. Talebe ve ihtiyaca göre şirketlere özel eğitim programlarımız hazırlanır.

Kayıt

5.1. Özel Eğitim Programları

  1. Yönetici ve Lider Geliştirme Programı

  2. Formen & Usta Yönetsel Beceri ve Kişisel Gelişim Geliştirme Programı

  3. Stratejik Pazarlama ve Satış Becerilerini Geliştirme Programı

  4. Finansal Okur Yazarlık Eğitim Programı

  5. Yalın Üretim Eğitim Programı

Orkestra Şefi

5.2. Temel Yönetim ve Liderlik Becerileri Eğitimleri

  1. Performans ve Risk Odaklı Süreç Yönetim Eğitimi

  2. Kaos ve Kriz Yönetimi Eğitimi

  3. Strateji Okur Yazarlık Eğitimi

  4. SWOT (GZFT) Analizi Eğitimi

  5. Aksiyon Odaklı İş Yönetim Tekniği Eğitimi  (Hata Türü Etki Analizi (FMEA) ve AYYA Tekniği)

  6. Bütçe Planlama ve Yönetim Eğitimi

  7. Maliyet Hesaplama Yönetimi ve Fiyatlama Sistemleri Eğitimi

  8. Karlılık Yönetimi ve Karlılık Arttırma Eğitimi

  9. Problem Çözme Teknikleri Eğitimi

  10. Yalın Üretim Teknikleri Eğtimi ( OEE Ölçme,  5S, Kaizen , JIT, Kanban, Görsel Yönetim, A3 vb…)

  11. Performans Yönetim Sistemi Eğitimi

  12. Etkin Zaman Yönetimi Eğitimi

  13. Verimli Toplantı Yönetimi Eğitimi

  14. Karar Alma Etkinliğini Artırma Eğitimi

  15. Takım Çalışma Becerlilerini Artırma Eğitimi

  16. Yeni Nesil Liderlik ve Koçluk Becerilerini Geliştirme Eğitimi

  17. Kurum İçi Koçluk Eğitimi

  18. Kurum İçi İletişim Eğitimi

  19. Aile Şirketleri Yönetimi Eğitimi

  20. İç Denetim Sistemleri Eğitimi

İndirim Sezonu

5.3. Pazarlama ve Satış Eğitimleri

  1. Yeni Nesil Pazarlama ve Satış Eğitimi

  2. Rekabet Analizi ve Konumlandırma

  3. Bayilik Sistemi Kurma Eğitimi

  4. İş Modeli İnovasyonu Eğitimi

  5. DISC Tekniği  ile Satış Arttırma Teknikleri Eğitimi

bottom of page