OUR SERVICES
OUR SERVICES
01
FINANCIAL PLANNING AND MODELLING SOLUTIONS
Kurulduğu günden bu yana işletmemiz, "Değer Arttırma" mottosunu odağına almıştır. Danışan şirketlerimizin Süreç Değeri (%Not) ve Piyasa Değerini arttırmak ilk amaç ve vaadimizdir. Bu minvalde Finansal Planlama, bir kuruluşun en hayati operasyonlarından biridir. Özellikle bütçe planlaması tabanında hazırlanan Nakit/Fon Akış Planı, şirket yönetiminin sürekli gözeteceği ve tüm operasyonlarını bu plana uygun düzenlemesi gereken çok önemli bir araçtır.
Finansal Modelleme ise bir işletmenin mali performansını simüle etmek için matematiksel modellerin oluşturulmasını ifade eder. Finansal Borç/Kredi Yapılandırma ve Proje Finansmanı sağlanması (Turnaround Management) çalışmalarını kapsar.
Finansal Planlama ile organizasyonlar hedeflerine ulaşmak üzere kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilirken; Finansal Modelleme ise gelecekteki performansı öngörmeye yardımcı olur ve bu yapılan mali performans simülasyonu işletmeleri gelecekteki türlü durum senaryolarına hazırlar; B ve C planlarını cepte tutar.

1.1. Financial Simulation with Scenarios
Determining Scenario Probabilities and Scenario Parameters
Auto Financed Growth Analysis (SFGR)
Financial Structure Analysis According to Scenarios
Product & Service Cost Management and Pricing System
Financial Situation Simulations
Profitability Analysis
Cash Flow Analysis
Working Capital Analysis
Debt Needs Analysis

1.2. Budget Planning & Control and Reporting
Revenue Budget Modeling
Expense Budget Modeling
Investment Budget and Investment Feasibilities
Budget Tracking, Control and Reporting Systems

1.3. Cost Management and Pricing System Setup (Product / Service)
-
Product and Service Categorization
-
Business Model Innovation and Customer Value Proposition Design
-
Current Situation Product Cost and Pricing Analysis
-
Cost (Indirect & Direct) and Expenses (Fixed & Variable) Analysis, Classification
-
Creation of Cost and Profit Centers, Determination of Cost Distribution Keys
-
Study and Adjustment of Accounting System if Necessary
-
Calculation of Product and Service Based Costs
-
Calculation of Capital Cost and Maturity Difference & Financing Cost
-
Establishment of Product and Service Based Pricing System
-
Product and Service Optimization
-
Product and Service Positioning
-
Revenue and Profit Model Design
-
Pricing Error Control
-
Business Model Innovation
CONSULTANCY FOR "COMPANY / BUSINESS VALUATION" AND PREPARATION FOR MERGER and ACQUISITION (M&A), PARTNERSHIP / PUBLIC OFFERING PROCESSES
02
Based on the basic financial statements of your business, we calculate your Company Market Value quickly, reliably and comprehensively through our digital tools and present it with the Financial Status Analysis. The financial status analysis is presented with detailed and rich comments under the following headings.
Liquidity: Your Net Working Capital position
Indebtedness: Your Net Financial Debt position
Profitability: Your profitability (Operating Profit, Pocket Profit, Net Profit and continuity)
Company Value: Your EBITDA and Company Market Value position
Growth: Balance Sheet and Growth of Activities
Efficiency: Capital Efficiency

2.1. Company & Business Valuation
-
Current Situation Comprehensive Financial Assessment Report
-
Current State Company & Business Valuation
-
Company & Business Projection Modeling (3/5 years)
-
Determination of Company Market Value According to Business Projection
-
Company Fixed Asset Value Measurement
-
Company Book Value Measurement
-
Company Evaluation Report

2.2. Mergers & Acquisition & Partnerships & Company Share Transfer (M&A) / Public Offering Preparation
-
M&A & Acquisitions / Pre-IPO Preparation Processes
-
Growth Analysis; How Much Do You Need to Grow? (SFGR-Financeable Growth Rate, Current Growth Rate)
-
Comprehensive Financial Analysis Report (Liquidity, Debt, Profitability, Efficiency)
-
Process Evaluation Report
-
Product and Service Based Profitability Analysis
-
Market and Competition Analysis
-
Implementation of Profitability Increase Program
-
Creation of Strategic Action Plan
-
Creation of Financial Modeling (3/5 years)
-
Company Valuation Report
-
Preparation of Business Plan (3/5 years)
-
Preparation of Short and Long Partnership Candidate Lists and Market Launch
-
Collection and Comparative Evaluation of Offers
-
Supervision of Comprehensive Audit (“Due Diligence”) Processes
-
Participation in Merger & Partnership & Acquisition (M&A) Negotiations
-
Supervision of Contract Signing & Acquisition & Closing Processes
03
PERFORMANCE MEASUREMENT AND CONTROL SYSTEMS CONSULTANCY
İç denetim; işletmenin kültürü, sistemleri, süreçleri konusunda bilgi sahibi profesyoneller tarafından yürütülür. Kurumun hedeflerine ulaşması açısından oluşabilecek riskleri azaltmaya yönelik kurulan iç kontrol sisteminin yeterliliğini ve etkinliğini değerlendiren bir faaliyettir. Bu noktada en önemli adımlardan biri İç Kontrol Noktaları'nın doğru tespitidir ve mutlaka belirli aralıklarla işlerliği ve yeterliliği gözden geçirilmeli ve kuvvetlendirilmelidir. Bunun için de elbette ilk önce Operasyonların doğru şekilde analiz edilmesi gerekir, bu da ancak tecrübeli gözler sayesinde ve analitik yaklaşımlarla mümkün olabilir. Kuralların, dökümanların gözden geçirilmesi, pratik hayatı yönetecek güçte ve işlevsel olması çok önemlidir.
USDAD ekibi olarak bu konuda ihtiyaca göre, aynı içinizden bir ekipmişçesine düzenli, rutin incelemelerle Yönetim Kurulu'na İç Denetim Raporu iletiriz. Bu rapor içeriğinde; suistimal risklerinden korunmak, süreçlerde etkinlik ve verimlilik yakalamak, şirket kültürü yaratmak, şirket hedeflerini ulaşılabilir kılmak adına süreçleri inceler ve gelişim önerileriyle birlikte sunarız.
Check-up hizmetimiz kapsamında ise işletmenizin mevcut durumunu görebileceğiniz kapsamlı bir Operasyonel ve Finansal Check-up raporu hazırlanır. Bu raporda işletme İdari, Teknik, Ticari ve Mali açılardan titizlikle incelenir. Buna istinaden yapılması gerekenler 'Operasyonel ve Finansal Yapılandırma Aksiyon Planı' ile detaylıca sunulur. Bu planın hayata geçirilmesiyle Şirket Değeri de bu doğrultuda artacaktır. Bu ölçümleme raporunun yılda bir hazırlanması, gözden geçirmelerin ve ilk raporla mukayesenin yapılması önerilir.
Finansal Borç Yapılandırma başlığımızda uçtan uca yapının analizi, finansal stratejilerin gözden geçirilmesi ve modellenmesi, işletmeye uygun finansman alternatiflerinin değerlendirilmesi ve doğru kaynakların belirlenmesi, kaynak temini için refakat edilmesi ve ilişkilerin yönetimi, mevcut kredilerin yapılandırılma gerekliliği, prefinansman ve kredi değerlendirme sürecinin yönetilmesi ile piyasa ve kredi risklerinin ve operasyonel risklerin yönetimi konularında destek veririz. İhracat finansmanı, proje finansmanı ve sipariş finansmanı ile alacak sigortası araçlarını en uygun şekilde kullanımını sağlayacak hibrit çözümler geliştirebiliriz ve gerektiği takdirde küresel ölçekte işletmeye özel alternatif çözümler sunabilmekte ve mevcut işletme sermayeniz ile kredi limitlerinizi kullanmaksızın daha güvenilir bir bilançoya sağlayacak usulleri sizin için belirler ve sürece refakat ederiz.
Ayrıca Teşvikler, Vergi yapılandırmaları, Proje Prefinansman kaynakları, Yatırım fizibilitesi ve İşletme Sermayesi detaylı incelemesi ile Nakit Akış Yönetimi ana başlıklarında destek veririz.
Performans Yönetimi ve Raporlama Sistemlerinin kurulması hizmetimiz ile ilgili de Şirket tepe hedeflerinden yola çıkarak organizasyonun alt birimlerine ve temelde işletme yönetici ve astlarına kadar varan hedefler (KPI) nasıl belirlenir, nasıl ölçülebilir ve izlenebilir hale getirilir, ekibinizle birlikte bunun üzerinde çalışıyoruz. Ve bu hedefleri belirlemek kadar önem arz eden bir diğer konu ise bunların sayısallaştırılarak, dijital platformlar üzerinden takip edileceği konusudur. Veri analitiğinizi detaylıca inceleyerek doğru veri akışının sağlanması yönünde yapınıza en uygun İş Zekası çözümlerini öneriyor ve devreye alınması sürecine nezaret ediyoruz. Mühendislik alt yapımız ve dijital dönüşüm tecrübelerimizle, şirketinizin en önemli kaynağı olan VERİ"nizi modernize ederek, VERİ'den BİLGİ'ye ve ardından sağlıklı KARARLAR'a dönüştürün.

3.1. Internal Audit and Budget Audit System Establishment
Establishing Process Control and Process Control System
Financial Process Audit
Irregularity Inspection
Budget Control and Audit Reporting

3.2. Financial and Financial Analysis (Check-Up) & Financial Debt Restructuring
-
Growth Analysis
-
Profitability Analysis
-
Debt Analysis
-
Liquidity, Capital Analysis
-
Company Value Analysis
-
Balance Sheet Analysis
-
Expense Classification and Expense Analysis
-
Breakeven Analysis
-
Cash Generation Power Analysis
-
Financial Debt Restructuring

3.3. Check-Up and Audit Services of Company Processes
-
Company Assessment Report
-
Company Process Risk and Performance Assessment Sets
-
Financial Assessment Report (Financial Check-Up)
-
Commercial Assessment Report (Commercial Check-Up)
-
Production, Purchasing, Logistics and Product Development etc. Other Technical Processes Assessment Report
-
Administrative Processes Assessment Report
-
IT and Digital Transformation Processes Assessment Report
-
Assessment Result Action Plan Suggestion Package

3.4. Performance Management and Reporting Systems
-
Documenting Company Processes, Drawing Workflows
-
Review of Job Descriptions of Company Employees
-
Clarification of the Company's Top Management Objectives
-
Establishment of the Company's Performance Measurement and Reporting Systems as "SMART-S"
-
Clarification of the Company's Measurement Metrics and Performance Indicators
-
Assignment of Target Indicators to Processes and Process Employees
-
Establishment of Performance Measurement and Evaluation System
SYSTEM SETUP FOR CORPORATE SUSTAINABILITY
04
Based on the basic financial statements of your business, we calculate your Company Market Value quickly, reliably and comprehensively through our digital tools and present it with the Financial Status Analysis.
Liquidity: Your Net Working Capital position
Indebtedness: Your Net Financial Debt position
Profitability: Your profitability (Operating Profit, Pocket Profit, Net Profit and continuity)
Company Value: Your EBITDA and Company Market Value position
Growth: Balance Sheet and Growth of Activities
Efficiency: Capital Efficiency

4.1. Support for Transition to the Second Generation
Applied Executive Coaching
Support for Developing Management and Leadership Skills
Strategy Literacy Skills Development Support
Support for Developing Financial Literacy Skills
Strategic Marketing
Second Generation Competency Analysis and Creation of Training and Development Plan
4.2. Family Constitution
-
Training for the Board of Directors and Family Members
-
Creating a Family Council
-
Meeting with Family Members
-
Preparing the Family Constitution
-
Supervising the Implementation Steps of the Family Constitution

4.3. Strategic Planning
-
Clarification of Company Shareholders' Vision and Goals
-
Rapid Company Check-Up Study
-
Meeting with Company Stakeholders
-
Internal Analysis of the Company
-
External Analysis of the Company (PEST & 5F's)
-
SWOT Analysis & Business Model Analysis
-
Preparation of Strategy Map and Strategy Plan
-
Reorganization
-
Creation of Company Dashboard
-
Preparation of Proforma Financials (3/5 years)
-
Preparation of Business Plan (3/5 years)

4.4. Board Moderation and Reporting & Independent Board Membership
-
Creation of the Board of Directors and the Board of Directors Working Document
-
Creation of the Board of Directors Agenda and Working Plan Calendar
-
Establishment of the Board of Directors Working Committees (Audit, Governance, Sustainability, etc.)
-
Determination of the Board of Directors Report Sets
-
Preparation of Performance Reports
-
Creation of Internal Audit Reports
-
Analysis of Reports and Action Recommendations
-
Processing and Following Up of Decisions
-
Writing of the Board of Directors Activity Reports

4.5. Measuring & Reporting the Level of Sustainability
Environmental Sustainability Assessment Report
Social Sustainability Assessment Report
Economic Sustainability Assessment Report
Documentation Support Services

05
Education and Development Services (US'LU ACADEMY)
The list of our regular and most frequent trainings is as follows. Our special training programs are prepared for companies according to demand and need.

5.1. Special Education Programs
Manager and Leader Development Program
Foreman & Master Managerial Skills and Personal Development Development Program
Strategic Marketing and Sales Skills Development Program
Financial Literacy Education Program
Lean Manufacturing Training Program

5.2. Basic Management and Leadership Skills Training
-
Performance and Risk Focused Process Management Training
-
Chaos and Crisis Management Training
-
Strategy Literacy Training
-
SWOT (GZFT) Analysis Training
-
Action Focused Business Management Technique Training (Failure Mode Effect Analysis (FMEA) and AYYA Technique)
-
Budget Planning and Management Training
-
Cost Calculation Management and Pricing Systems Training
-
Profitability Management and Profitability Increase Training
-
Problem Solving Techniques Training
-
Lean Production Techniques Training (OEE Measurement, 5S, Kaizen, JIT, Kanban, Visual Management, A3 etc.)
-
Performance Management System Training
-
Effective Time Management Training
-
Efficient Meeting Management Training
-
Decision Making Effectiveness Increase Training
-
Team Working Skills Increase Training
-
New Generation Leadership and Coaching Skills Development Training
-
In-house Coaching Training
-
In-house Communication Training
-
Family Business Management Training
-
Internal Audit Systems Training

5.3. Marketing and Sales Training
-
New Generation Marketing and Sales Training
-
Competitive Analysis and Positioning
-
Dealership System Establishment Training
-
Business Model Innovation Training
-
Sales Increase Techniques Training with DISC Technique